tellabella

Alla inlägg under december 2011

Av Tella Nyberg - 27 december 2011 17:06

Hej

Nu ska jag skriva om julafton.

Vi åt julbord super GOTT.

Sen såg vi på Kalle Anka.

Vid fem sex tiden kom jultomten.

Det här fick jag.

Tre par clips

En pjamas

Tve serien på film så klart Gustavsson 3tr

Två par luddiga sockar

En olja till håret

Ett vitt och ett svart depend naglack.

En handväska

En mobilväska

Två plånböker

     Och

Ett pressentkort på gina tricot på 300.

När tomten var klar så myste vi bara och öppnade paketen förstors

Nu ska jag se på andra bloggar.

Hejdå


Hej

Av Tella Nyberg - 19 december 2011 18:25

Hejsan

Idag har jag opereret min tå.

För jag har nämligen nageltrång.

Jag fick ju bedövning så de inte skulle göra ont.

Men sprutan för bedövningen gjorde jätte ont.

Sen så började han.

Det gick jätte snapt det tog kanske bara fem min.

När han var färdig fick jag bandge.

Sen så fick jag gå in i ett annat rum jag och mamma fick vänta där i en halvtimma för vi skulle byta bandge innan vi skulle åkte hem.

Sen när jag kom hem så såg jag på HUR MÅNGA LINGON FINS DET I VÄRLDEN jag kunde inte gå till skolan för jag skulle ha foten högt.

Nu ska jag äta kvällsmat.

Hej då

Tellabella

Av Tella Nyberg - 13 december 2011 16:06

Hej

Idag i skolan har jag gått luciatåg alla fyror gjorde det.

Så de blev 63 barn.

Jag var tärna. Nu ska jag berätta om hur det gick till.

Först kom vi till skolan kl 7:30 sen gick vi kl 8:15 och andra luciatåget kl 9:00.

Sedan fick vi fika lussekatter och pepparkakor.

Sen var det rast, slöjd och pyssel.

När det var tjugo min var det dags att åka till peatiner och lussa.

Nu är jag hos Molly.

Vi ser på tv.

HEJ DÅ
Tellabella  

Hej

Av Tella Nyberg - 4 december 2011 10:06

I går så var det TONER I ADVENT. Jag var med det var super roligt.

Det var många tejer i klassen såm är med i kören det är jag,Molly,Anna,Mathilda,Emilia,Maja,Clara,

Oona Lucia och Thea.

Innan det var toner i advent så sorterade vi alla jultidningar en premie.

Nu har jag nyss ätit frukost så jag mamma och lua ska se klar filmen hur många lingon fins det i världen.

Noel och pappa är och tränar bandy.

Senare i dag kanske vi ska baka pepparkakshus.

Sen ska Lua på dans det är sista gången.

Hej då

Tellabella


Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards