tellabella

Alla inlägg under mars 2013

Av Tella Nyberg - 31 mars 2013 16:47

Tråd-30kr
Skål-60kr
Home sweet home-60kr
Tester-gratis!!
Kram

Av Tella Nyberg - 31 mars 2013 15:58

Vi gick upp tidigt och åt frukost! Sen så leta vi efter påskägg!! Efter de så tog vi på oss skidkläder och gick till backen. Jag träffade Clara så vi åkte tillsammans. Vid kl 11.00 så gick Clara in och värmde sig och då åkte jag till mamma Lua min moster och kusin åkte skidor. Vi tävlade i skicross de var så kul!! Sen så fikade vi och åkte lite till. Vet ni vilka Erik och mackan är?? Erik var där så min kusin tog en bild med han! KUL!! Vi åkte ända tills liftarna stängde!! Sen så gick vi hem och duscha, packa och gjorde oss i ordning. Vi gick över sen till kusinerna och hade afterski och sen så gick vi till en restaurang!! Jag åt oxfilé och pommes efterrätt crème brule (stavning) sen så efter en kul kväll gick vi och la oss. På dagen så hade jag blivit solbränd så mina kinder var alldeles röda men nu är de bruna!! :D


Söndag
Vi gick upp super super tidigt och bara borsta tänderna och tog på oss. I bilen hem så somnade jag. Men när jag vaknade så åt jag frukost i bilen. Sen så åt jag godis från mitt påskägg. När vi nästan var hemma så stog de en älg på vägen de var så coooolt!! Nu är jag hemma och ska packa upp allting. Kram

Av Tella Nyberg - 31 mars 2013 15:45

Här kommer ett länkbyte med min klasskompis Molly. Hon skriver om sin vardag och även så kommer det in tips om naglar och smink!! Bloggen är superfin så länk finns här!!
www.mollybolly.bloggplatsen.se

Av Tella Nyberg - 30 mars 2013 08:34

(Har ni fått något påskägg???)

Av Tella Nyberg - 29 mars 2013 20:42

Idag så gick vi upp tidigt. När vi kom ut så hade de snöat under natten. När bi kom till liften fick vi vänta i ca 3 min tills den öppna. De var helt magiskt att åka lös snö och under pistat. :D
Vi gick in i stugan vid 11.00 för jag frös så. Vi tog en liten fika och sen åkte skidor igen då kom solen fram och de blev super varmt. Kusinerna har ju kommit hit så då åkte vi med dem. Vid kl 13.00 år vi mat och då på tv var de 101 damatiner inte tecknat den var faktiskt riktigt bra. Efter maten fick jag ont i magen så jag stanna kvar i stugan lite men sen så åkte jag ut i backen med mamma, Lua och moster.
Efter de gick vi till stugan och duscha sen så kom kusinerna så hade vi afterski. Nu ser jag på let's dance och snart ska vi äta. Kram

Av Tella Nyberg - 29 mars 2013 07:21

Jag vaknade ganska sent och var super trött. Men jag åt iallafall frukost och sen borsta tänderna. Vi åkte till ett annat ställe och åkte skidor. Jag tyckte de var sådär där men de funka väll. Vi åt super god mat tacochips och köttfärs. Sen åkte vi lite mera skidor och sen åkte vi till några affärer köpte lite saker. (gör en haul när jag kommer hem) sen så gick vi till ett ställe för att träffa våra kompisar från Norge. Fast från början kommer de från Sverige. Men deras barn heter LEON och min lillebror heter NOEL. De blir namnen baklänges. Haha!! Sen åkte vi hem och då var de en tävling som vi kolla på att några på längdskidor skulle ta sig UPP för baken hela vägen till toppen!! I tjejerna så vann Charlotte Kalla (stavning) men vi åkte ju stolsliten upp och ner. Ner så var de riktigt läskigt kändes som man skulle åka ur. När vi gick tillbaka till stugan så träffade vi våra kusiner som hade kommit. De roliga är att våra stugor är typ bredvid varandra. Haha!! Sen så åt min familj chips och godis och såg på Sveriges roligaste klipp!! Haha. Kraam

Av Tella Nyberg - 27 mars 2013 18:53

Jag vaknade riktigt tidigt kl 6-7 på morgonen!! Sen så slöa jag lite och sen åt frukost och tog på mig skidkläder. Kl tio träffade jag Clara och Alva. Vi åkte många backar och så åkte vi till hopp-parken. KUL!!
Kl halv ett så åkte jag hem och åt mat. Jag var så trött så jag nästan somnade!! ;) men efter maten så åkte jag och Clara bara Alva gjorde något annat. I dag har vädret varit bra på förmiddagen men kallare på eftermiddagen. Jag och Clara åkte till ungefär tre. Sen så åkte jag med min familj då åkte vi lite i hopp-parken.
Sen så åkte vi hem. Nu ska jag duscha och sen äta mat. I morgon kommer mina kusiner hit de blir kul!!kram

Av Tella Nyberg - 26 mars 2013 18:19

Väckarklockan ringde kl halv åtta!! Jag gick upp och åt frukost fil och rostemacka!! Sen så tog jag på mig alla skidkläder. När jag kom ut till liften så vänta jag på Alva (som jag skrev om igår) men idag åkte även min klasskompis Clara med!! Vi åkte många backar. När Alva skulle åka och fika så åkte jag och Clara hem till Claras stuga och värmde oss och tog lite choklad. De är toppen väder i dag med!! Sol sol sol!!

Sen så mötte vi Alva vid stolsliten och åkte lite till. De var en kexchoklads tävling som vi var med på alla tre man åkte runt i backarna och leta efter stora bokstäver på bokstäverna satt de sånna " klämmor" i orientering.
Sen så åkte jag och Clara hem till våra stugor och Alva åkte själv men jag skulle äta!! Men sen så träffades alla igen och leta vidare efter bokstäverna. Vi hitta alla!!:)

Efter de åkte Clara hem och Alva hem. Så då åkte jag med mamma och Lua!!

Kl halv fyra så träffades många familjer som kommer från samma stad som jag för de var många familjer här. Så vi hade en afterski!! Vi satt på en bänk i en backe som har mycket hopp och gupp. Så jag och alla barn åkte på hoppen!! De var kul. Efter de så åkte vi hem till stugan och nu ska vi äta mat och sen spela ett super kul spel!!
Kram

Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards