tellabella

Alla inlägg under augusti 2013

Av Tella Nyberg - 31 augusti 2013 17:30

   

Detta läppbalsamet fick jag av pappa i veckan. Det kommer från apoliva och jag tror det är köpt på apoteket. Det är super bra och luktar super gott, det luktar typ båbär nästan. Kan inte riktigt beskriva denna goda doft. Jag har faktiskt inget mera att säga om detta läppbalsamet. Men det är ialladall superbra!! kram

Av Tella Nyberg - 31 augusti 2013 12:19

   

Av Tella Nyberg - 31 augusti 2013 10:28

hej, i dag så vaknade jag av att jag hade sommnat i soffan sen i går, haha!! Det ända jag har gjort i dag är faktiskt att äta frukost. Men i dag så ska jag packa til några kompisar, men det kommer nog inte ta alls lång tid att packa för jag ska bara ha med mig kläder och läxor. För min familj ska åka till några kompisar som bor ganska så lång i från oss och vi ska sova över hos dom. Vi kommer att åka till dom runt klockan två. I morgon (söndag) kommer jag åka till Ullared för dom bor ganska nära där, så det kommer bli skiit kul. Jag kommer fixa några tidsinställda inlägg så ni har något att läsa under helgen, såklart kommer jag skriva ett stort inlägg när jag kommer hem. Jag kommer ta med mig systemkameran så det blir nog bilder också. Dom bor typ ute i skogen så det kommer nog bli snyggt att fota.  Mitt öga ser redan mycket bättre ut så i nästa vecka kommer jag nog att fixa lite outfit bilder!!!Detta blev ett väldigt blandat inlägg men nu vet ni hur min helg ser ut iallafall, kramar!!  

Av Tella Nyberg - 30 augusti 2013 21:29

Hej, nu har jag kommit hem från en helt underbar kväll med Molly och Clara. Efter dansen åkte jag hem duschade och tog på mig kläder ett linne från Gina och byxor från Gina. Jag åkte till bion och mötte Molly och Clara. Båda hade tagit ett hål till i örat (att man har ett hål i ett öra och två i det andra) dom var så fiiina. Jag köpte pop corn. Vi kollade på filmen den var så bra, man både skratt och grät om ni inte har sett den så måste ni göra det även om ni inte är ett one direction fan. Efter filmen åkte vi till MC donald's och åt mat. En helt underbar kväll med bästa kompisar, bättre kan det inte bli!! Kramiis

Av Tella Nyberg - 30 augusti 2013 14:37

Hej, idag så vaknade jag allderles för sent eftersomm jag var vaken i natt för jag inte mådde bra. Men när jag vaknade så mådde jag bra. Jag kom till skolan i tid iallafall. Skoldagen var helt vanlig. När jag kom hem så kollade jag lite på tv. Nu så äter jag ett mellanmål och ska snart städa mitt rum. Senare i dag ska jag åka på min första danslektion i street. Efter dansen ska jag, Molly och Clara åka och kolla på bio. Vi ska se filmen om one direction.

 

Det ska bli jätte mysigt. Ha en bra fredagkväll allesammans. Kramiis

Av Tella Nyberg - 29 augusti 2013 20:35

Hej hej, i detta inlägget kommer ni få läsa om lite allt möljligt. Jag har inte haft så mycket tidigare i veckan därför så kommer det ett långt inlägg nu med massor olika grejer.


Tisdag: en helt vanlig skoldag efter skolan åkte jag, Emma och Emilia med bussen till dansskolan. Vi dansade jazz då det var jätte kul!! Jag och Emilia gick ner i källaren till omklädningsrummet och bytte om till fotbollen. Mamma kom och hämtade oss och körde oss vidare till fotbollen. Fotbollsträningen var jätte kul men också jobbig som det ska vara. Jag åkte med Emilia hem. När jag kom hem var jag ensam hemma jag sprang in i duschen och sen tog jag på mig ett par shorts och ett linne. Pappa kom och hämtade mig så åkte vi ut till dom andra i familjen och två andra familjer. Alla barnen åkte ut med deras gummibåt jätte mysigt på kvällen och vattnet var allderles spegel blankt. Vi åkte hem kanska så sent.


Onsdag: inget speciellt.


Torsdag: Jag gick upp ganska så sent så det blev en ganska stressig morgon, men jag kom iallafall i tid till skolan. I skolan så var det vanilga lektioner men sista passet hade vi slöjd. När jag kom hem så åt jag mat. Mamma kom och hämtade mig lite innan fyra. Vi åkte in till vårdcentralen (ni vet säkert om att mitt öga har varit/är rött och svullet) jag fick lite salvor som vi skulle åka och hämta ut så det gjorde vi och medans mamma handlade lite så bytte jag om till fotbollen (på toaletten då). Fotbolls träningen var jätte kul, bara att jag inte kännde mig inte i topp men så kan det vara ibland. Nu kollar jag på tv:en iallafall och ska gå och lägga mig snart.


Mitt öga: jaghar nu fått krämer som ska hjälpa till mitt öga, så när allt svullet har försvunnit så ska jag direkt ta bilder till bloggen så ni vet. Jag hoppas ni förstår varför jag inte ha velat, jag har faktiskt till o med tyckt det har varit jobbigt att gå till skolan.


kraamis

Av Tella Nyberg - 28 augusti 2013 15:23

         

Hej, i dag när jag kom hem från skolan så låg min glossybox i brevlådan. Jag visste att den skulle komma idag så jag sprang till brevlådan. Jag är nöjd denna månaden men jag har vart nöjade med mina andra glossyboxs. Denna månaden på glossyboxen den normala färgen alltså "grisrosa" jag har aldrig fått den "normala" boxen förut, så det var roligt att få den. Jag fick en body butter, balsam, shampoo, parfym, eye liner och nagellack. Jag kommer faktiskt inte skriva så mycket om produkterna, för jag tänkte skriva enskilda inlägg om produkterna eller kanske ett inlägg om alla produkter. kramis

Av Tella Nyberg - 26 augusti 2013 21:14

Hej hej, i dag vakande jag senare än vad jag hade tänkt mig tyvärr. Jag gjorde mig iorning för skolan och sen gick jag då till skolan första lektionen hade vi hemskunskap, något jag har längat efter. Vi fick lära oss om kostcirkeln och sen göra ett lätt mellamål eller frukost. Sen rullade skoldagen på som vanligt. När jag kom hem så bytte jag snabbt om och tog ett litet mellanmål. Jag cyklade för att möta Alva och då var även Tova med så vi cyklade till danskolan och dansade helt enklet. Jag cyklade till pappas jobb efter så körde han hem mig. Jag kollade på youtube en stund när jag kom hem och sen hoppade jag in i duschen. Sen gjorde jag räksallad till familjen och fruktsallad till efterrätt. Jag har nu kollat på idol och stretchat (stavning) lite och kollat på idol sammtidigt. Nu ska jag fixa i ordning för skolan i morgon och sen sova, kraam


Andledningen till varför det inte kommer ut några bilder på mig är för att mig öga är ganska svullet och rött runt om kring, så jag hoppas att ni förstår varför det inte blir så mycket bilder på mig just nu.


En sak till är att i helgen så ska jag och min familj åka till några kompisar som bor en ganska lång bit från oss. Jag, mamma, Lua, och mamman i den familjen ska förmodligen åka till ullared på söndag så det ska bli jättekul!!

Detta fick jag med mig förra gången vi vart där.

       

Jag tror inte det kommer bli lika mycket grejer denna gången, men lite iallafall. Jag vill hitta en plånbok och en handväska iallafall.

Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards