tellabella

Alla inlägg under september 2012

Av Tella Nyberg - 30 september 2012 20:07

Hej
Nu ska jag gå upp och se på X factor.

Av Tella Nyberg - 30 september 2012 18:08

( förlåt för att jag ser trött ut )

Av Tella Nyberg - 30 september 2012 11:01

Hej
Jag gick upp typ klockan 6.00 på morgonen.
För första matchen var klockan 8.00 TIDIGT!!!!!!!!!!
Men ellafall.
Det regna typ hela tiden.
Men första matchen förlora vi 6-0.
Andra matchen vann vi med 5-0
Jippi....
Tredje matchen vann vi med 2-0
Jippi....
Sen efter den tredjematchen åt vi lunch tror jag.
Fjärde matchen förlora vi med 4-1
Vi gick vidare till B- slutspel.
Då är det liksom vinna eller försvinna.
I den matchen så blev det lika så då blev avgörandet på straffar vi som stog och titta på eller vänta tills det blev sin tur stog och grät av att vi var så nervösa.
När båda lagen hadde gjort fem straffar då var det lika.
Sen gjorde vi mål och vi gick vidare till final alla grät av glädjetårar.
I finalen fick vi möta våra kompisar.
( vi hade två lag )
Då fick vi avgöra i straffar igen.
Då van vi så vi vann hela B- slutspelet.
Så vi fick en stor pokal.
Jippi.........
Fast det var ju jätte synd om våra kompisar som förlora.
När jag åkte hem från cupen var klockan typ 19.00 då åkte jag och pappa till Max.
Kram Tella

Av Tella Nyberg - 30 september 2012 10:29

Hej
I ett inlägg har jag lagt ut en räta jag hade.
Så här ser den ut.

Av Tella Nyberg - 30 september 2012 10:26

Hej
I fredags var det skola som vanligt.
Vi hadde, no/matte ,svenska, rast såklart, idrott, lunch och "glada lådan"
Dagen började med no och matte. Sen rast på rasten ska vi byta om till idrotten.
På idrotten spelade vi kind ball. Det är typ som volly boll fast med en super duper stor boll.
Sen åt vi mat kommer inte i håg vad det var.
Sen hadde vi rast.
Och sen "glada lådan" det är en låda som alla i klassen måste lägga en lapp i som det står något snällt om i klassen.
Sen klockan 13:00 sluatde vi.
När jag kom hem såg jag på tv.
Klockan fyra kom mamma och Lua hem.
Då började jag göra mig i ordning för ett disco.
Mamma och pappa skulle i väg på en fest så då kom morfar.
Vi åkte och köpte pizza mumsigt.
Klockan 19:40 åkte vi och hämta några kompisar till discot sen åkte vi dit.
Discot var jätte kul....!!!!!
Vi var bara där en timme för att jag skulle på fotbollscup och den började 6.30
Kram Tella


ps. Pappa fyllde år i fredags så grattis i efter skott

Av Tella Nyberg - 26 september 2012 18:00

Hej
Mamma har gjort en fläta på mig.
Visst blev den snygg...

Av Tella Nyberg - 24 september 2012 19:40

Hej
Nu ser jag på halv åtta hos mig och spelar fast ball.

Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards