tellabella

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Tella Nyberg - 5 juli 2013 21:23

Hej hej, nu kommer ett inlägg om dagarna hos Gustaf.

TISDAG: Pappa kom vid fyra för att hämta mig, men jag höll på att göra tidsinställda inlägg så han fick vänta lite. hehe!

Vi kom iallafall iväg, pappa stannade och tanka bilen så då fick jag köpa lite godis att ha i bilen. Gustaf och hanns mamma och pappa bor ganska lång bort från oss, dom bor på kusten någonstans. När vi kom fram så packa jag upp mina saker och sen åkte pappa. Jag och Gustaf gick ut och lekte lite i deras tädgård, kollade på gässen Sten-Åke, Sonja och deras gässlingar (det är ungar) och gick till deras jordgubbsland. När vi kom in åt vi kvällsmat och lekte.              

ONSDAG: Vi vaknade vid tio. I dag så hade Gustafs pappa åkt iväg för att jobba tills torsdag (nästa dag) Vi åt lite frukost gjorde oss i ordning och sen åkte vi bil, bil och bil. Vi skulle åka till Kärringön men vi körde lite fel. Så dit vi kom åt vi lite mat och sen åkte vi till rätt brygga där färjan till Kärringön gick. Men vi missa färjan med bara några minuter. haha!! Så vi åke till flatön i stället men det var super mysigt änsdå jag och Gustafs mamma delade på lite räkor och Gustaf fick lax. Jätte mysigt att sitta på bryggan vid havet och äta räkor. När vi kom hem lekte jag och Gustaf med Lego och "snicknare med verktygslådan". Senare kom Gustafs mormor, morfar och moster. Jag och Gustaf dansade sen, nästan hela kvällen!!

           

TORSDAG: Jätte mysig morgon på dagen, Gustaf kom in till mig och sätte sig brevid mig så läste jag sagor för han. Men senare åt vi frukost som vanilgt fixade i ordning oss och sen. Åkte vi till Gustafs dagis för att jag skulle få se hur det såg ut och så. Gustafs mamma jobbar där så. På dagiset hade dom kaniner, ankor, hönns och får. Kanierna hade fått kaninungar jag och en tjej som gick på dagiset var med kaninerna, så mysigt ville ta hem alla kanier. hehe!! Men Sen åkte vi och åt lunch köpte en glass och gick ner till bryggan och kollade på fiskar, krabbor och sjöstjärnor. När vi sen kom hem till huset hade Gustafs pappa kommit hem så vi åt mat och sen kom pappa och hämtade mig.


Tre super bra dagar med lilla söta sysslingen Gustaf kan knappast bli bättre!! Älskar dig Gustaf. Puss och Kram hejdå!!



Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards