tellabella

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Tella Nyberg - 25 juli 2013 18:00

Hej hej, här kommer en fiin outfit och sminkning tycker jag. Bara så ni vet så har jag typ aldrig fotat mina ögon så nära så det kanske inte blev så bra, men jag får öva öva öva.

SMINK


        

(är INTE naken)

På sommaren så gillar jag att ha ljusa somriga färger. Den här gången valde jag först att lägga en vitkrämögonskugga från the color workshop. Längst in på ögonlocket har jag lagt en vitglittrig ögonskugga från viva la diva och längst ut en champagnefärgad ögonskugga från viva la diva. Jag la en tunn tunn eyeliner från H&M. Till sist böjde jag mina ögonfransar och la på mascaran the rocket mascara maybelline new york. Men jag har även en highligter som jag la längst ut under mina ögonbryn och då använde jag en ögonskugga från isadora. På mina läppar har jag bara ett rosa läppglans från the color work shop och ett ljusrosa läppglans från H&M. I övrigt så har jag ett solpuder från en julia tidning och ögonbryns fix från H&M.

KLÄDER

  

Jag har på mig en svart klänning från JC köpt på rean förra året. Jag tycker själv att den är välldigt sööt. Fast att den är svart så massar den bra till sommaren. Vem säger man inte kan ha svart på sommaren? Det som gör dennna klänningen somrig är att den är i spets som ni kan se. Klänningen har två lager med tyg ett under som är svart och spetstyget över. Jag är iallafall riktigt nöjd med denna klänningen och kommer använda den många gåner nu i sommar.


HÅRET

  Jag valde att bara platta mitt hår nogrant och sen sätta upp i en enkel tofs. Jag brukarinte ha tofs så ofta men denna gången så valde jag att ha det. På sommaren så bleks mitt hår så jag får olika ljusa slingor i håret och det gillar jag jättemycket.


Så det var denna lilla sommaroutfit och hoppas att ni gillar den och att ni kanske fick någon liten idé om sminkningen. kraaam

Av Tella Nyberg - 25 juli 2013 13:45

Hej, jag tänkte att jag skulle uppdatera lite om mig själv, så ni får reda på lite om mig.


Tella Nyberg

12 år, födelsedag 12 januari


BOR

Jag bor i en lite mysig stad, jag bor inte inne i stan och inte på landet. Jag bor med min familj pappa, mamma, Noel och Lua. Vi bor i en villa. Jag bor riktigt nära min skola, jag kan se skolans tak från mitt rum. Ja, tänkte faktiskt inte skriva så mycket mer om vart jag bor och så för det är ganska så privat för mig.


FAMILJ

Jag bor med min familj då, som ni ser vad dom heter i stycket åvanför. Jag och mina syskon bråkar ibland, det kan bli ganska så ofta ibland, men inners inne vet vi att vi finns för varandra. Vi hittar på roliga saker, som mamma och pappa kan bli lite "trötta" på oss ibland. Men jag älskar min familj ändå oavsätt hur mycket man "bråkar" med varandra.


FRITID

På min fritid så brukar jag vara med kompisar, shoppa, blogga, sova, spela fotboll, dansa osv..

Just nu så är jag mycket med Molly och Clara så vi har hittat på en del under sommarlovet. Som ni kanske vet är (shopping, smink, mode och blogga) ett riktigt stora intressen som jag har. Jag kan sitta med ett inlägg i flera timmar, jag önskade bara att jag kunde få fler besökare. Jag brukar gå på stan med mina kompisar eller med mamma. Min favorit affär i stan är gina tricot som längst har jag nog vart där i en och en halv timme och provat kläder. Jag älskar att köpa nytt smink och att sminka mig så fort jag nästan inte har något att göra så testar jag gärna nya sminkningar. Jag har spelat fotboll sedan jag gick i tvåan trean tror jag och tycker det är jätte kul, sen har jag dansat sen jag var bara två tre år och int hoppat över en termin. Till hösten nu så ska jag börja jazz, disco och street. Street kommer bli nytt det andra har jag gått i förut.

       



Av Tella Nyberg - 25 juli 2013 09:15

                    


Presentation om Tella


Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???
 JA!!!
 Kanske
 nej....

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards