tellabella

Av Tella Nyberg - 15 augusti 2013 12:54

Tjoo bloggen, idag vakande jag klockan 08.00 men jag bara ska jag gå upp eller sova, jag bestämde mig för att sova. Jag tycker att dagarna blir så långa annars när man är ensam hemma. Så jag vaknade klockan 10.00 istället, liiite senare.. haha!! Mamma ringde mig på face time så vi pratade en sutnd och jag frågade om hon kunde komma hem för att äta lunch så det gjorde hon. Men jag hade inte ätit frukost innan så jag åt bara en rostemacka och pyttelite smoothie innan hon kom. Jag och mamma lagade spagetti med pastasås. Nu väntar jag på att Icarly ska börja vill så gärna se det för det var typ ett år sedan jag såg det, jag tycker inte direkt att pogrammet är bra men det är bara kul att se. Ikväll blir det fotbollsträning, jättekul! Så det är väll ungefär det jag har gjort idag har på mig myskläder och en hög "knut" som frisyr.

Jag har typ inget att blogga om känns det som så jag ber er tusen gånger om, snälla skulle ni kunna kommentera några/något förslag på vad jag ska blogga om och vad ni vill se på bloggen. Ni får jätte gärna skicka några frågor som jag kan svara på. Skulle bli så himmla glad och tacksam om ni gjorde det. kraamiiiis

Av Tella Nyberg - 14 augusti 2013 15:51

Hej, dagens startade med tandläkare, vilket jag inte vart så kul. Jag var ganska sur och ledsen för att jag skulle få vänta så länge tills jag ska få tandställning (fast tandläkarna har ju rätt) så då frågade mamma om hon skulle komma hem och äta lunch medans jag åt frukost. Hon kom hem och då hade jag lagat smaskliga chokladpannkakor till frukost, blev som en brunch. Det var första gången jag lagade chokladpannkaor men det gick jättebra! Blev en riktigt sockerbomb till frukost/brunch, men jag behövde typ det eftersom jag var så trött och ledsen. Jag toppade iallafall pannkakorna med nutella och mangobitar.

Mamma hade köpt med sig muffins till mig och hon i smakerna blåbär, choklad och äpple/kanel. <3

Mamma åkte tillbaks till jobbet efter maten och jag, väntade en stund och sen så cyklade jag, Molly och Clara och spelade mini golf. Jag kom tvåa. Efter golften så köpte vi en glass, jag köpte en piggelin. Vi åt glassen medans vi cyklade hem. Ingen kunde va efter så vi cyklade hem. Jag ska på kalas med familjen kl 18.00 så jag ska städa rummet och sen byta om och fylla på sminket litegranna till kalaset. kraaam

Av Tella Nyberg - 14 augusti 2013 11:30

Tidigt morgon, mamma väckte mig vid 06.30, jag låg kvar en sund i sängen men gick upp ganska så snabbt. Jag tog på mig ett par shorts, tjock tröja. Medans mamma åkte iväg och lämnade Noel och Lua på fritids så tog jag på mig ett par converse och plockade med mig mobil, hörlurar, nycklar och busskort. Mamma kom och hämtade mig utanför huset. När vi kom fram så väntade pappa där. Jag och pappa gick till tandläkaren. (Jag gick till en tandläkare men där man får tandställning). Jag var ganska så nervös, dom sa att jag skulle få vänta ett år, lite surt för jag ville ha den så fort som möljligt. Men sen var det lite andra grejer, som är ganska så privata. Men när vi var klara gick jag till busshållsplatsen och tog bussen hem. Nu är klockan 11.30 och jag har inte ätit frukost än så det blir nog det jag ska göra och sen får vi se om det blir någon minigolf idag. Dagens outfit ser ut såhär jag bytte tröja när jag kom hem....  kramis

Av Tella Nyberg - 13 augusti 2013 15:24

Hej hej, Denna dagen har bara varit en trött dag. Det började med att mamma ringde mig vid tio och väckte mig. Jag låg kvar i sägen länge och kollade på mobilen/datorn. Men jag gick upp och tog på mig en tjocktröja och ett par sköna shorts och satte jag mig i sängen igen. (älskar min säng!! haha kanske för jag har varit borta en vecka) Jag, Molly och Clara smsade om vi skulle spela minigolf, vi bestämde en tid och allt var klart. Men så kollade jag på väderprognosen och det var regn och åska hela eftermiddagen så det blev ingen minigolf idag. Jag gjorde i årding en liten frukost, blev en rostemacka och lite smoothie. Ni kan se receptet på bilden, anledninge till att jag inte skriver hur mycket man ska ta i är dels för smaksak och annars brukar jag bara hälla i lite av varje, hehe!!

Jag satte mig och bloggade lite, smsade med Molly, tog kort osv.. Så den delen av dagen som har gått så har jag bara chillat. Men det ska bli skönt med att träna ett pass fotboll ikväll iallafall. Jag hoppas min tå inte börjar göra ont. Den har blivit mycket bättre så det ska nog gå. Jag har målat mina naglar idag med. Vid halv fyra gick jag ner och gjorde en räksallad till lunch och då kom min bror Noel hem från fridtis.

Nu så ska jag snart byta om för att åka till fotbollen. Hur har eran dag varit? Hoppas ni har haft det bra!! kraam

Av Tella Nyberg - 13 augusti 2013 10:56

Söndagen. Jag, Molly och Maja va hela dagen. Vi spelade in en liten film och gick till sommarkiosken. Första gången jag var där på hela sommarlovet, inte likt mig brukar vara där minst en gång i veckan känns som det iallafall, haha!! Majas mamma kom och hämtade henne sedan (hon bor en bit bort från Molly) Men vi bestämde att hon skulle komma ímorgon med. Jag och Molly sov över. Vi gick ut och hoppade studdsmatta sen så pratade vi om en ganska lång stund om våra bloggar, hur man ska kunna lyckas med bloggen? osv.. Vi gick in och kollade på en skiiit bra film kommer inte ihåg namnet tyväär, men samtidigt så fixade vi håret med sugrör..

Jag har jätte tjockt hår så det tog typ 45 minuter att göra bara "baksidan" av mig och för Mollys "baksida" tog det en 30 minuter. Vi somnade typ vid 00.00 Vi vaknade vid 08.00-09.00 typ. Vi tog ur alla sugrör och gick och åt frukost. Det finns inga bilder på oss när vi tog ur. För jag såg ut som ett troll haha!! Men om ni vill se hur det blir testa på er själva.

På dagen sen så kom Maja, vi hade duschat ur lockarna då. Men när maja kom så vet ja inte riktigt vad vi gjorde. Men vi hade bestämt att vi skulle åka till stan och då följde Tova Mollys syster med och när vi gick hem till mig för att hämta pengar var Clara där för hon skulle följa med. Jag hämtade pengar och sen tog vi bussen till stan. Vi kollade runt ganska mycket faktiskt jag fick med mig dessa två saker hem som jag är riktigt nöjd över.

Men lilla klantiga jag tappade ju påsen som ögonskuggan låg i så den bruna sprack lite i ena hörnet, men det gick som tur va att fixa till. Klantiga jag, haha!! Jag tycker att färgerna är riktigt fina och vill typ använda hela tiden. Blir typ glad av när jag kollar på dom hur knäppt som helst, haha!! Pennorna tänkte jag ha när jag gör läxor fick ett super bra tips av Clara Holmberg, klicka på denna MAYBEMAKEUP901 länken så kommer ni till hennes kanal, hon gör skiit bra videos. Vi tog iallafall bussen hem och så åkte jag och Clara hem till sig men Maja följde med Molly och Tova hem. jag åt då mat. Och sen åkte jag till Molly och då vart ju Maja där men Clara hade kommit med. :) Vi pratade lite och så. Sen kom Majas pappa och hämtade henne och då ringde vi till Anna för vi ville köra gränsen och då är man två lag, sen körde vi mästarnas mästare, wihoo jag vann!! ena omgången. Sen kom pappa och hämtade mina grejor och då cyklade jag hem för klockan var typ 20.00 När jag kom hem åt vi hamburgare och sen bloggade jag lite och gick och ja mig. Jag har gjort om lite i mitt rum, möbelerat om lite bara och jag har flyttat min säng. Jag trivs värkligen så himmla mycket bättre. Men jag har några saker kvar att fixa. Men det kommer en room tour då när jag är klar. Kraam

Av Tella Nyberg - 12 augusti 2013 21:51

Denna nesisären köpte jag då, den kostade 329kr, ganska dyr. Men jag hade verkligen försökt att spara ihop pengar till victoria secret och mamma var snäll att betala hälften av priserna så. Jag har hunnit använda denna en gång när jag sov hos Molly (inlägg kommer på hur det va). Nesisären var riktigt praktsik och den funkar hur bra som hälst att ta med sig vart man nu ska. Jag är riktigt nöjd men denna iallafall.

Jag köpte ett läppglans från victoria secret då, läppglanset kostade 60kr och det tycker jag faktiskt var ett billigt pris när det var från victoria secret. Jag har använt läppglanset ganska många gånger och jag ääälskar det verkligen. Det ser välldigt rött ut men på läpparna blir det en ganska mörk rosa INTE alls så som man tror. Men jag tänkte att det skulle inte bli så starkt som det ser ut när jag köpte det, för det gör typ inga läppglans. Så jag gillar det skiit mycket.

Jag köpte en body splash och en body butter i doften pure daydream. Asså ååå älskar doften så sjukt mycket, vet inte hur jag ska beskriva finner inga ord den doftar bara helt underbart. Men iallafall så kostar dom 105kr styck. Jag köpte två pressenter på victoria secret med en till Molly och en till Clara och då så köpte jag strawberry shampagne till dom. <3 Den doftade heeelt underbart den med så funderar på om jag ska beställa den. Men jag är verkligen sjukt nöjd med alla greje. kram!!

Av Tella Nyberg - 10 augusti 2013 09:44

hej. nu har jag kommit hem från Cypern. Det känns ganska bra att vara hemma för jag saknade mina vänner välldigt mycket. Jag kommer berätta lite från varje dag.

Fredag: Vi gick upp klockan tre på natten och jag hade somnat vid elva - tolv typ. Vi åkte bil till landvetter och när vi kom in så lämnade vi in väskorna och så. När vi kom in till shoppingen så gick jag direkt till victoria secret. Jag vart helt överlycklig att få vara där. Jag köpte ganska så mycket ändå. Men ni får se haulen i ett annt inlägg. Vi åt en macka och sen gick vi till "gaten". Resan i flyget gick bra, jag hatar flygplansmat, men jag åt en halvmacka typ. Så jag vart skiit hungrig. Men när vi kom fram så åkte vi buss till hotellet och vi gick till rummet och så sen åt vi mat vi hade all in clusive. Men vi åt lunch då och sen gick vi och solade och badade. På kvällen gick vi för att äta mat på kvällen var det italiensk buff´e (stavning) super gott!! Vi kollade på en show och tog en bernie drink. mysigt. Vi köpte även simfötter och sånt innan vi kollade på showen.

Lördag: Vi gick upp åt frukost vi gick till pooeln och solade och badade jag badade fördet mesta denna dagen. Vi åt lunch och solade och badade igen. På lördagen så var det middag vid poolen och då blev det cypriotisk buffe. Det fanns ett barnbord och där så fanns det pannkakor med nutella, mumms!! Det kom några och dansade deras dans som man dansar i cypern. En utan dansarna frågade om jag ville vara med och dansa, men nej haha!! Vi kollade på showen igen och denna kvällen körde dom rock marathon min favorit.

Söndag: Åt frukost och sedan gick vi till poolen, jag och mamma gick på vattengympa. KUL!! Jag, Noel, Lua och pappa gick ner till havet och bara tog ett dopp. Vi var mest i poolen hela dagen. På kvällen gick vi och åt buffe kommer inte ihåg vilken buffe det var denna kvällen men. Vi gick ut en snabb sväng på stan och sen gick vi tillbaka och kollade på kvällens show. Jag fick en sån himla hämlängtan speciellt efter Molly och Clara så mitt humör den kvällen vart inte på topp för jag saknade dom så mycket.

Måndag: Frukost åt vi och sen gick vi till stranden nissi beach och solade och badade vi var på stranden till lunch. Vi åt glass på stranden och glassen jag åt är min nya favorit glass. Vi åt iallafall mat och sen gick vi till poolen. Jag själv tycker om att va vid poolen mer än stranden efter som jag gillar inte att bada i saltvatten så jättemycket, men annars är det mysigt. På kvällen åt vi en ganska så tidig middag jag kommer inte ihåg vad det var för buffe denna kvällen. Men vi gick ut på stan denna kvällen tyckte det var ganska läskigt för det var typ fest överralt och mörkt. Jag gick in en affär där jag hittade ett så gulligt linne men det passade inte i stoleken, synd. Vi gick ca 6km den kvällen så då blev det lite träning, hahha!!

Tisdag: Vi åt frukost och sen poolen, efter lunch gick vi ner till stranden jag hade bara bestämt mig för att jag INTE skulle bada i havet så jag låg där på en handuk helt svettig handuken blev helt våt, jag är ganska så envis så om jag har bestämt mig för något så blir det oftas så. På kvällen blev det barbecue buffe vid poolen. Detta var min favorit buffe. Vi kollade på showen och sen gick vi hem till balkongen och spelade kort och åt chips. På hotellet fanns det super söta vild katter, jag är ju dock alergisk mot katter så jag ska inte klappa dom, men jag tror inte man ska klapa vild katter för dom har förmodligen massor med bakterier på sig.

Onsdag: En skiiit trött morgon, men kom iväg till frukosten. Blev poolen hela dagen men en paus med lunch och glass. Kvällens middag tor jag det blev mexikans buffe. Tacos inte riktigt min smak på det hela. Men vi tog en drink i baren och kollade på showen och sen gick vi och la oss.

Torsdag. Sista dagen så vi gick upp en timme tidigare, så vi åt frukost vid kvart över åtta. Vi åt den sista lunchen på hotellet, haha ni kan inte fatta hur länge jag åt ville typ inte att den sista luchen skulle ta slut. Mera pool men ett sista dopp i havet och sen ett sista dopp i poolen vi kom inte upp för en halv sju och då skullevi duscha och allt + köket stängde klockan åtta. Så vi kom i sista sekund. Vi avslutade kvällen med drinkar och show, sedan lite chips och kort.

Lilla busungen!!! <3

Fredag: Fick gå upp vid sju och vi lämnad in väskorna vid åtta. Sen gick vi och åt frukost och vi spelade schack, dom hade ett asa stort spelpjäserna likastora som en halvmeter. Vi gick in i bussen sen och sen när vi kom till flygplatsen så gick vi och kollade runt lite där och vi köpte godis och sånt. På flyget sen kollade jag på en film som gick och den var ganska bra den hette bröllop i italien. När vi kom till landvetter tog vi våra väskor och sen åkte bil hem. När jag kom hem så smsade jag Molly och Clara, vi bestämde att dom skulle komma en lite stund. Super mysigt. Vi pratade bara lite och det var skönt att se dom.

kraaam

Av Tella Nyberg - 9 augusti 2013 15:00

Detta eyebrow fix köpte jag på H&M och den kostade 40kr tror jag. Jag tycker den funkar bra, men håller inte ögonbrynen på plats lika länge som jag skulle önskat. Men jag tycker ändå den är bra och funkar att ha i några timmar iallafall. Borsten är som en mascaraborste så det är lätt att applicera. Kraaam

Presentation om Tella

Hej!! Det är jag som är Tella. Jag har denna blogg som heter tellabella. Jag skriver om min vardag smink och ibland lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och vill besöka den igen! kram

skullle du läsa min blogg om jag byter till devote.se eller en annan sida???